۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۵۵۶۲۱

یادداشت | مثلث سید حسن نصرالله برای مقابله با قانون آمریکایی «سزار»

یادداشت | مثلث سید حسن نصرالله برای مقابله با قانون آمریکایی «سزار»
آمریکا می خواهد به نحوی از سوریه عقب نشینی کند که کمربندهای امنیتی اسرائیل در مرز با سوریه و لبنان ایجاد کند، زیرا به خوبی توان نظامی مقاومت را در منطقه تجربه کرده است.

خبرگزاری رسا - بین الملل: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اخیرا از اعمال تحریم ۳۹ شخص و ارگان دولت سوریه به موجب قانون سزار خبرداد که در میان آنها بشار اسد،‌ رییس‌جمهوری این کشور و همسرش هم قرار دارند و این تحریم‌ها جزئی از کمپین مستمر فشار سیاسی و اقتصادی بر دمشق هستند.

قانون سزار، مرحله تازه ای از تنش در منطقه که آمریکا پس از جنگ سوریه در پیش گرفته است؛ جنگی که از دستیابی به اهداف خود در آن شکست خورد و اینک در پی تدارک این شکست از طریق وضع تحریم و نبرد اقتصادی نرم علیه دمشق برآمده است.

این قانون آمریکایی در امتداد تنش نظامی ابرقدرت ها است که بر سر نفوذ در منطقه و سوریه شکل گرفت و اینک آمریکا با قانون سزار در پی مواجهه با روسیه و ایران برآمده است تا ضمن ممانعت از تقویت نفوذ این دو در منطقه، جلوی ترسیم مناطق نفوذ در خاورمیانه توسط مسکو و تهران گرفته شود و پروژه توسعه طلبانه آمریکایی-صهیونیستی "خاورمیانه جدید" پیش رود.

آمریکا می خواهد به نحوی از سوریه عقب نشینی کند که کمربندهای امنیتی اسرائیل در مرز با سوریه و لبنان ایجاد کند؛ زیرا به خوبی توان نظامی مقاومت را در منطقه، تجربه کرده است.

سخنرانی سه شنبه گذشته سید حسن نصر الله مهم‌ترین و حساس‌ترین سخنرانی بود نه به خاطر آنکه دارای لحن تهاجمی بود، بلکه این لحن در بیشتر سخنرانی‌های قبلی او دیده نمی‌شود به خصوص بند مربوط به قانون سزار و سلاح مقاومت؛ بلکه از «طرح باء» رونمایی کرد که امکان دارد شامل واکنش‌هایی به قانون سزار باشد، زیرا نه تنها سوریه بلکه لبنان را نیز هدف قرار داده است.

در این ارتباط، روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، طی یادداشت خود با اشاره به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، قانون آمریکایی سزار را فرصتی برای قرارگرفتن نهایی لبنان در فهرست محور مقاومت عنوان کرد.

در یادداشت الشرق الاوسط آمده است: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله طی سخنان اخیر خود از مثلث تازه‌ی «هرگز گرسنگی نخواهیم کشید، هرگز سلاح خود را واگذار نمی کنیم، با آمریکایی ها می جنگیم» رونمایی کرد که عنوانی برای مبارزه مقاومت با قانون سزار به شمار می آید.

این روزنامه ادامه داد: نصرالله ضمن اینکه خواستار حذف دلار در تعاملات اقتصادی لبنان شد، از مسؤولان این کشور خواست تا روابط با قدرت های شرقی، یعنی از ایران گرفته تا چین را جایگزین روابط با غرب کنند. این مسأله به معنای قرارگرفتن نهایی لبنان در فهرست کشورهای محور مقاومت است.

گفتنی است که شماری از عالمان دینی جهان اسلام، ضمن محکوم کردن قانون آمریکایی سزار، آن را نه تنها تجاوز به سوریه، بلکه تجاوز به همه ملت های منطقه برشمردند آن را مقدمه ای برای اشغال هر چه بیشتر سرزمین های اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی قلمداد کردند./983/ب

ارسال نظرات